ADVERTISING

Daisypath Happy Birthday tickers

TEMAN SAYA DI BLOGGER

AKTRESS INDONESIA


MARSHANDA

Andriani Marshanda yang akhrab dengan panggilan "Caca" atau "Chacha" ini lahir pada 10 Ogos 1989, di Jakarta, Indonesia. Kini berusia 20 tahun merupakan seorang artis muda yang banyak membintangi sinetron, iklan, seorang penyanyi dan juga pengacara yang tidak asing lagi di Indonesia.

Anak sulung dari tiga beradik ini adalah anak kepada Irwan Yusuf dan Riyanti Sofyan merupakan pengurus kepada artis muda ini. Gadis yang berzodiak Leo ini sangat aktif dalam bidang lakonan dan berjaya membawa watak-watak yang dilakonkan.

Marshanda yang beraga Islam memulakan kariernya dalam dunia periklanan sejak kecik di peringkat sekolah rendah dengan tidak sengaja dan kebetulan. Pada waktu itu, ia menemani Mak Ciknya yang merupakan model terkenal iaitu "Chintiya Rustam", bekas model iklan sabun Lux dan terjun ke iklan Citra Lintas. Sesampai di sana Marshanda diminta untuk casting. Akhirnya terpilih untuk membintangi iklan Bank Danamon. Seterusnya Marsha banyak membintangi iklan TV mahupun melalui media cetak. Antaranya ialah Filma, Cadbury, Supermi, Tango, Chicken Nuggets, Vaseline dan banyak lagi.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda disini :-