ADVERTISING

TEMAN SAYA DI BLOGGER

~H@pPy BirtHd@Y tO mE~

~My Birthday dah lepas dah...baru nak masukkan cerita-cerita lama dalam nih..insyaAllah cerita baru akan menyusul nanti..tunggu ye...buat rakan setia blog kesayangan saya nih :)~

Genap sudah umurku mencecah 23 years old. Owhhh....semakin tua...Orang kata bila sudah semakin tua akan menjadi semakin matang. Hehehehe...


Bila dah cecah umur nih banyak yang harus difikirkan, semua tentang masa depan, dan pandang ke hadapan, umpama ayat nilah "Jangan Pandang Belakang" hehehe...Sungguh berhantu perkataan tuh.

Buka facebook ramai kawan-kawan yang wish, dan rasa terharu sangat, rupanya walaupun tak selalu jumpa, tak kenal hanya berukhuwah di alam maya, ramai yang ambil peluang untuk merapatkan ukhuwah silatulrahim sesama kita. 

Tak sangka ada seorang insan yang bernama Mohd Faizal Eshak yang lahir sama tarikh dengan saya. Cuba yang membezakan kami adalah tahun 1987/1986. Cantik sungguh nombor nih. Dah boleh jadi kembar tak seiras dah. Dia officemate saya.

Banyak dapat hadiah. Dari kawan-kawan, dari adik-beradik. Hehehehe...tak sangka ingat dah besar tak dapat hadiah dah, rupanya lagi besar lagi besar lah hadiah yang dapat.


Terima Kasih Arlinda Maik atas hadiah dan ucapan yang diberikan tuh...
Sangat suka..:)

Saya ucapkan untuk diri saya sendiri Selamat Hari  Lahir dan semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Semoga setiap doa akan dimakbulkan dan bersabar dengan ujian yang datang.

~Misi BeRani MaTi YanG tak Mati-Mati~

Satu misi perjuangan antara hidup dan mati yang tak pernah ada penghujungnya melainkan dengan satu cara yang bisa merubahkan semuanya!!!


Ku gagahkan hati untuk terus menyampaikan hasrat kepada si dia atas tujuan tertertu dengan harapan misi ini berjalan dengan lancar. Habis pusing kepala memikirkannya, kadang-kadang tidak nyenyak tidur dan kadang-kala memikirkan sesuatu diluar jangkaan. Setiap yang berlaku pasti ada jalan keluarnya. Sama ada cepat atau lambat.


Sampai satu pesanan yang menyatakan hasrat untuk bersama dalam misi ini tetapi agak sukar dan perlu fikir. Nampaknya keputusan yang diterima sangat mendukacitakan. Tidak mengapa itu semua ketentuan Allah.


Mungkin itu adalah petunjuk dari Allah bahawa misi ini bukanlah jalan yang terbaik. Pasti ada yang tersembunyi disebalik kekalutan yang diri ini alami. Semangat demi semangat dipertaruhkan, hasil yang dapat sangat mendukacitakan juga.


Setiap hari pasti ada sahaja misi yang dibuat. Tetapi tiada noktahnya, tiada titik-titik penyelesaian yang diri ini jumpa. Apa yang ada hanyalah kedukaan dan linangan setitis air jernih yang sangat berharga. Walau di genggam kekayaan tiada sama nilainya dengan titisan ini. Terlalu berharga sehinggakan ia jatuh di depan insan yang baru berapa bulan kukenali. Sangat memilukan hati dan memalukan. Apa yang bisa dilakukan itu semua ketentuan, Hanya Tuhan Yang Tahu apa yang diri ini rasakan.


Titisan itu masih tidak bisa berhenti, dari satu perjalanan ke satu perjalanan mengalir dan tetap mengalir. Penuh sehelai kertas lembut yang berwarna putih diri ini ambil sehelai demi sehelai, akhirnya menjadi banyak dalam pangkuanku. Sungguh memilukan jika teringat kembali.


Sampai satu saat terasa kosong dan sunyi tanpa kehadiran ilhamku disisi. Wahai insan yang diciptakan Allah sebagai peneman hidup, hadirlah di dalam diri ini, redahilah walau apa sahaja liku-liku kehidupan yang dikau lalui, datanglah kepadaku untuk menjadi peneman hidupmu, menjadi sayap kirimu, diri ini adalah tulang rusukmu yang akan menemanimu di dunia jua di akhirat. Ajarlah diri ini dengan sebaik-baik keimanan dan ketaqwaan.


Misi ini sangat berani ku lalui, ku redahi dengan jalan yang sangat berliku. Tanpa segan dan silu ku berdepan dengan sesiapa yang sangup menyelesaikannya. Tetapi setiap misi pasti ada sahaja keputusan yang sangat memilukan. Allah Maha Mengetahui dan Maha Melindungi. Yang rapat dan boleh dipercayai adalah yang sangat penting dalam misi ini.


Hati ini akan selalu berdoa kepada Allah S.W.T supaya dipermudahkan segala misi yang dirancang, yang baik di ambil dan yang kurang baik dijauhkan dengan sejauh yang mungkin.




~Duhai hati...Terimalah dengan hati yang terbuka...Ikhlaskanlah hati walau apa yang telah terjadi, dekatkanlah diri pada Allah semoga hati-hati akan menjadi tenang......~

~KisaH CiNTa~

Kembali bernafas dengan bait-bait yang baru. Sangat mengembirakan dan sangat mengasyikkan. Tiada sapa yang dapat merasakan apa yang diri ini rasakan. Suka kah? Marahkah? Geramkah? Pilukah? Sakit Hatikah? Sakit Jiwakah? atau apa sahaja penyakit yang seangkatan dengannya semuanya saya letakkan dalam tanda soal?...Why? Errrrrr....


Amat seronok bila timbulkan persoalan seperti ini, ada juga yang suka dan ada juga yang tidak. Apa-apapun terpulang pada diri anda untuk menilainya. Saya tak boleh buat apa-apa. Saya bukan penentu masa depan kalian, saya juga bukan tahu apa yang akan berlaku seterusnya. Jalan yang paling senang untuk kita amalkan adalah berdoa. Semoga Allah sentiasa memberikan kita pilihan yang tepat dan memberi pertunjuk atas teka-teki selama ini.


Alhamdulillah, pasti ada yang mempunyai pandangan masing-masing tentang Kisah Cinta ye...Saya pun tak tahu kenapa nak buka tajuk ini, banyak lagi tajuk yang bermanafaat untuk dikarang, tetapi tangan ini sentiasa ingin menulis bait-bait puitis, romantis ini juga.


Apa-apa pun hidup mestilah ceria dan aman damai. Tanamkan sifat sabar dalam diri. (Cuba yang terbaik). Tanamkan sifat rendah diri (InsyaAllah). Semoga semuanya selamat. Dunia dan Akhirat. :)