ADVERTISING

TEMAN SAYA DI BLOGGER

~K@T@-K@T@ SEM@NG@T UNTUK DIRI SENDIRI~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani. Selawat dan salam keatas junjungan besar Nabi Muhamad S.A.W. InsyaAllah.


Baru ada kelapangan dan kesempatan untuk kembali seperti sediakala meneruskan dengan penulisan yang walaupun nampak simple tetapi padat dan insyaAllah dari masa ke semasa masih punya perasaaan untuk terus mematangkan penulisan ini lagi. 


Di kala malam yang sunyi sepi, saya masih belum dapat melelapkan mata dan terus mengadap laptop ini yang kadangkala semangat untuk menatapnya dan kadang-kadang letih kerana penat dan jarang-jarang untuk menatapnya.


InsyaAllah, berbekalkan doa dan kecekalan dihati ini, alhamdulillah semangat baru kembali datang menyinari taman-taman hati ini, walaupun dulu terasa tersiat-siat dalam hati akibat beberapa masalah yang datang bertimpa-timpa.


Syukur alhamdulillah, dengan ujian yang datang adakala semangat diri naik dan menurun, sifat profesional , yakin dan positif dengan diri sendiri, Alhamdulillah  berkat semangat dan doa semuanya dapar diselesaikan dengan sempurna.


Akibat kesilapan yang paling besar saya buat dalam diri saya, saya bermohon sangat-sangat agar perkara itu tidak akan kembali lagi dan berulang untuk kedua kalinya. Ia akan menjadi ingatan yang tidak akan saya lupakan sampai bila-bila dan masalah itu juga membuatkan saya lebih berhati-hati. 


Tiada siapa yang tahu masalah yang kita hadapi. Teman rapat, kawan sepejabat atau siapa sahaja melainkan Allah S.W.T. saya rasa bersyukur kerana masih dikurniakan akal yang waras dan tidak melakukan apa-apa tindakan pada masa itu. Allah lebih mengetahui apa yang berlaku sebaliknya. Sesungguhnya apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya.


Takperlu dikesalkan dengan apa yang berlaku, semoga akan datangnya bahagia nanti. InsyaAllah. Berdiam itulah yang terbaik. Kadang-kala kejujuran tidak mendatangkan kebaikkan malah mendatangkan kekuatiran dan kadang-kala kejujururan adalah lebih baik daripada berdiam diri.

~HAMBAMU-MAWI & AKIL HAY~

Kali ini saya ingin kongsikan cerita tentang video klip vs lagu kegemaran saya yang sekrang ini menjadi ringtone dan sms song untuk hp saya. :-)


Suka rasanya ingin berkongsi sedikit tentang lagu ini. Mula-mula dengar dah terasa minat dan suka dengan lirik lagunya. TAHNIAH kepada yang menulis lirik ini dan penghasilan muzik dalam lagu ini.


Walaupun latar belakang penyanyi yang dulunya kontroversi membuatkan saya kurang berminat dengannya tidak membuatkan lagu yang dia nyanyikan dapat meluatkan hati. Tidak sama sekali. Apa yang dia lakukan itu adalah masalah dibelakangnya sahaja.


Lagu ini yang dinyanyikan oleh Mawi dan Akil Hay sangat mantap dan sesuai dengan lagu tema Imam Muda. Walaupun program yang berbentuk islam kurang mendapat sambutan tetapi saya percaya masih ramai yang dapat memberikan sokongan kepada mereka yang terlibat dalam Imam Muda. Jika dibandingkan dengan program-program lain yang lebh terbuka yang mendapat sambutan daripada orang ramai tidak dapat disamakan dengan program realiti yang berbentuk islam ini. 


Saya sokong program realiti yang berbentuk ISLAM.... :-)


LAGU TEMA IMAM MUDA MUSIM KE 2...






~HOSPITAL TAWAKAL @ DOKTOR ZAHARIN ZAIN (NASI LEMAK KOPI "O"~

Kali ini saya ingin bercerita tentang anak buah saya dimasukkan ke Hospital Tawakal Kuala Lumpur selama 2 hari dan oktor yang merawatnya ialah oktor Zaharin Zain yang keluar di TV9 dalam rancangan Nasi Lemak Kopi "O" yang dipengacarakan oleh Sharifah Shaheera (Pelakon).

Muhammad Rafiq Aiman bin Azwa, anak buahku yang comel ditahan dan dimasukkan kedalam wad kerana deman. Sebelum ini dia ada suspek lelah, dan sebagai langkah berjaga-jaga kena tahan wad untuk 2 hari.




Hari Sabtu pada 02/07/2011 selamat keluar. Biasalah manja sikit anak buah pertama mestilah jadi cucu kesayangan atuk dan nenek dan keluarga. Hehehehe...




Disebalik saya disana :-

CERITA TENTANG SAHABAT

Kawan
bila rasa ingin menangis
hubungilah aku
aku takkan suruh kau berhenti menangis
tapi...aku akan kata
"aku ingin menangis dengan kau
tapi tak leh lama sangat
nanti habis air mata aku"

Kawan
jika terasa nak larikan diri
jauh dari masalah yg menyelubungi
maklumkan aku
aku takkan halang kau
tapi... aku akan kata
"berlarilah bersama aku
untuk kau lupakan sementara masalah
cuma jangan terlalu laju
aku tak larat nak kejar
kaki aku pendek."
dan lepas itu aku juga akan kata
"Kau tak boleh selamanya lari dari masalah, hadapi ia"

Kawan
jika kau kecewa keluargamu tak bahagia
beritahulah aku
aku takkan minta kau benci pada keluargamu
tapi… aku akan kata
"Kajilah punca kekecewaanmu, dan paling penting
terimalah segala ketentuan Allah..."

Kawan
jika kau kecewa
dengan hubungan kawan kau tu satu hari nanti
ceritalah pada aku
aku takkan memburukkan dia
tapi aku akan kata
"cubalah letakkan diri kau ke dalam dirinya,
dan kau akan mengerti..."

Tetapi kawan
jika suatu hari aku berdiam diri
aku tak balas sms kau
aku tak angkat panggilan dari kau
hubungilah aku segera (kot emel ke, kot surat ke)
sebab waktu itu aku
ermmm...
aku sangat perlukan kau (dan aku malu untuk mengakuinya)
atau mungkin...
aku telah kekal bersemadi
diruang nan dalam dan sepi.



Dan untuk sahabat yang membaca, "Persahabatan itu adalah nilai hati bukan untuk dipendam, tapi untuk ditunjukkan. Ditunjukkan dengan kaedah terbaik, dan dilandaskan tulus ikhlas kerana Allah SWT".

PERMINTAAN DARI SAHABAT

Hadiahkan aku doamu..

Jika aku adalah sahabatmu yang jahat..
Doakan aku berpaling dari kejahatan..
Doakan aku agar menjadi sahabatmu yang baik..

Jika aku sahabatmu yang baik..
Doakan kebaikkanku tulus dengan keikhlasan..

Jika aku sahabat yang ikhlas..
Doakan keikhlasanku sampai ke pangkuan Ilahi..

Gerakkanlah setiap tindakanku pada mu dengan doa..
Doakan aku agar aku tidak lupa mendoakan mu jua..