ADVERTISING

Daisypath Happy Birthday tickers

TEMAN SAYA DI BLOGGER

Permulaan Bicara Tahun 2012

Sekejapnye masa berlalu.Baru rasanya saya berada dalam tahun 2011 kini SELAMAT DATANG TAHUN 2012. Begitu cepat dan pantas masa berlalu.


Sekadar ingin berkongsi apa yang terpendam dihati. Tentu ramai sekali dikalangan kita yang mempunyai pengalaman-pengalaman pahit, manis yang sangat sukar untuk dilupakan.


Begitu juga saya, sangat melalui saat-saat yang sangat pahit dan sangat manis. Tentu sekali pengalaman yang manis yang tidak aka saya lupakan sampai bila-bila akan tetapi pengalaman yang pahit itu biarlah terkubur dan saya akan paku dan pahatkannya sehingga apa yang dirasa dapat disimpan dan ditutup sedalam-dalamnya. Semua mengajar saya untuk terus berhati-hati apabila berkata-kata. Kejujuran sebenarnya sangat baik tetapi ia juga boleh memakan diri jika tersilap langkah. Apa yang ingin disampaikan sebenarnya adalah bersifat peribadi. Komunikasi yang berkesan apabila kita dapat berbicara secara empat mata dan tiada masalah komunikasi yang dihadapi. (bukan tidak ada tetapi dalam kadar yang sedikit).


Setiap daripada kita pasti mengharapkan yang terbaik untuk melangkah ke tahun baru ini. Semoga semuanya dipermudahkan dan Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diri kita.


Selagi hayat masih ada dan saya masih berpeluang ini, saya ingin cuba untuk mendalami ilmu dunia dan akhirat. InsyaAllah. Inilah masanya untuk saya berubah kearah yang lebih baik. 


Ilmu tidak akan kita dapat sekiranya tidak dicari. Sebagai orang Islam kita wajib menuntut ilmu. Tanpa ilmu siapalah kita.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda disini :-